تبیین جریان تردید توسط رهبر انقلاب
 
لوح دل
 
 
چهار شنبه 27 مهر 1387برچسب:جریان تردید,رهبر,, :: 11:54 ::  نويسنده : امين

حرکت در مسیر سربالایی به سمت قله‎ها همیشه با خستگی و مرارت همراه است اما بیشترین و طاقت فرساترین سختی مخصوص آخرین گام های نزدیک قله است. قله ای که ممکن است حتی تو ندانی یک چند گام دیگر با تو فاصله دارد. یکی از احساسات مشترک کسانی که کمتر اهل کوه نوردی و کوه پیمایی هستند همین خسته شدن در میانه راه و نزدیکی قله است. به گونه ای آرزوی برگشت هر چه زودتر و حتی پشیمانی از مسیر آمده بر قلب و زبان آنها جاری می شود.
 
اما آن هایی که با نقشه و عزم کافی برای رسیدن به قله های مرتفع عزت و افتخار تاریخی راه می پیمایند، کمتر خسته می شوند و بلکه با دیدن طلایه های رسیدن به قله اشتیاق و اطمینان بیشتری سرپای وجودشان را می گیرد.
 
نظام جمهوری اسلامی به مثابه قافله ای سی و پنج سال در طول تاریخ طی مسیر کرده است. قافله ای که مقصد حرکت او شکستن ابهت شرق و غرب در جهان و ایجاد جبهه جهانی مستضعفین و برپایی عدالت و رفاه و امنیت در کشور بوده است. قافله ای که در آن مهمترین منبع قدرت ایمان به مردم و ایمان به خدا قرار دارد و زعامت و هدایت آن بدست نائب امام زمان (عج) است. در این مسیر مشکلات و موانع و محدودیت هایی از قبیل ترور، جنگ، تحریم، انحراف و فتنه های سیاسی اجتماعی بر سر راه بوجود آمد ولی به دلیل استقامت مردم و زعمای امت موفقیت ها یکی پس از دیگری در عرصه داخلی تثبیت شده است.
 
موفقیت های جمهوری اسلامی در ابعاد بین المللی نیز چند سالی است یکی پس از دیگر به فضل الهی در حال تحقق است. شکست های پی در پی اسرائیل از مجاهدان لبنانی و فلسطینی از یک سو، ساقط شدن دیکتاتورهای هم پیمان آمریکا و اسرائیل در منطقه خاورمیانه از سوی دیگر، نوید وقوع تحولات شگرفی را می دهد. از سوی دیگر به گل نشستن کشتی اقتصادی آمریکا و متحدان غربی اش به همراه ناکامی مطلق در عرصه نظامی با امواج لاینقطع اعتراضات اجتماعی و مردمی این کشورها صدای خرد شدن لیبرالیسم را در گوش ها زمزمه می کند.
 
حال در چنین وضعیتی کسانی در داخل می خواهند، با دست بردن در نقشه خوانی مسیر حرکتی جمهوری اسلامی، ایران را وادار به عقب نشینی و یا توقف از حرکت در این راه نمایند. آنان با خدشه در موفقیت های درخشان ملت ایران و شکست های بین غرب، ایران را در موضع انفعال تصویر می کنند. لذا برای مسامحه و مداهنه با غرب تعجیل می کنند.
 
مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد 1392 حرم مطهر امام خمینی(رحمه الله علیه) حال این افراد را این گونه توصیف می کند: «تا روزهاى آخر زندگى، هيچ كس در حرف و عمل امام بزرگوار ما، نشانى از افسردگى و ترديد و خستگى و وادادگى و تسليم‌طلبى پيدا نكرد. بسيارى از انقلابى ‌هاى دنيا وقتى كه از دوران جوانى خارج مي شوند و به پيرى مي رسند، دچار ترديد مي شوند، دچار محافظه‌كارى مي شوند؛ حتّى گاهى حرف هاى اصلى خودشان را هم پس مي گيرند.»
 
این تردید در روش حرکت و تردید در قدرت مردم به صراحت در کلمات برخی نامزدهایی که مدعی خط امام هستند به صراحت بیان می شود. غافل از اینکه راه امام صرفا به تکرار نام امام نیست. بلکه باید بر رسم و منش امام استقامت کرد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله) در همین بیانات اینگونه تذکر می دهند: « ما مفيد نميدانيم كه به اسم امام تمسك كنيم، اما اصول امام را به فراموشى بسپريم؛ اين غلط است. اسم امام و ياد امام به‌تنهائى كافى نيست؛ امام با اصولش، با مبانى‌اش، با نقشه‌ى راهش براى ملت ايران يك موجود جاودانه است. نقشه‌ى راه در اختيار امام است و آن را به ما عرضه كرده است؛ اصول امام مشخص است.»
 
آقای دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز مهمترین مبنای حرکت و حضور خود در انتخابات را بر وجود یک ارزیابی دقیق از نقاط قوت ملت ایران عنوان کرد. ایشان در سخنرانی های مکرر انتخاباتی خود از موفقیت های پی در پی 34 ساله جمهوری اسلامی گفت که فقط و فقط به خاطر تمسک و تنسک به راه امام بدست آمده اند. اما ایشان نیز در روزهای اخیر از خطر خطیری که جمهوری اسلامی را تهدید می کند، پرده بر می دارد که: «امروز ما در موقعیت خیبر هستیم، ما در موقعیت موفقیت‌های این ملت هستیم، اما کسانی می‌خواهند اکنون که دشمن از مواجهه با ملت ما آشفته شده است و ما در پشت خیمه های دشمن رسیده‌ایم، با ایجاد تردید ما را در مسیرمان دچار تزلزل کنند.»
 
دکتر جلیلی از تردید می‎گوید و جریانی که حول محور تردید شکل گرفته است و اینکه پس از فتنه و انحراف امروز نوبت به مقابله با جریان تردید فرا رسیده است. فتح بدر و خیبر تردید با تردید عملی نیست. تردید در انقلابی گری، تردیدی که ناشی از پیر شدن و محافظه‎کاری است. حرف همان حرف بهمن 57 است؛ تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم..
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 73
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 298
بازدید ماه : 540
بازدید کل : 25243
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 42
تعداد آنلاین : 1